FORUM RAKAN SEUSAHA

Karguzari, Takazah, Dan Bincangkan Atau Lontarkan Idea Anda Di Sini Untuk Kita Sama2 Bincangkan Insya Allah
 
HomeCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in
Share | 
 

 LAPORAN USAHA DAKWAH DI ISRAEL

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
hainur83



Posts: 29
Join date: 03/01/2010
Age: 30
Location: Shah Alam

PostSubject: LAPORAN USAHA DAKWAH DI ISRAEL   Fri Jan 08, 2010 4:10 pm

LAPORAN USAHA DAKWAH, JEMAAH DARI SINGAPORE KE ISRAEL


Dari kawan saya, seorang "karkun" ( dai'e dlm bhsa parsi )

jemaah malaysia tidak dapat di hantar ke israel

kerana malaysia tiada hubungan diplomatik dengan mereka ( israel )



Maka satu ketika dulu, jemaah dari singapore telah di hantar ke sana.

( kerana singapore ada hubungan diplomatik dengan israel )



bila jemaah tersebut telah sampai di imigresen negara israel,

jemaah telah di tahan di sempadan negara tersebut.


Yahudi2 itu telah temuramah mereka
ada antara mereka ialah seorang wanita
yang siap bwk laptop lagi


entah apa maklumat dlm tu, Allah saja yang tahu.



Mereka ( yahudi2 itu ) telah tnya, apa tujuan maksud jemaah masuk ke negara tersebut


Jemaah bgtau mereka, maksud jemaah dtg adalah utk usaha atas iman

juga utk usaha atas iman, para2 muslim yg ada duduk di israel.





Kemudian Yahudi tu tnya, apa modus operandi kamu?



wakil jemaah bgtau , kami usaha atas "6 perkara"

yakni "6 sifat sahabat r.a"



yang mana mcm mana ke enam2 sifat sahabat r.a ini dapat hadir dalam diri kita


dan dgn itu , kita akan mudah menuju kepada kesempurnaan agama.




yahudi tnya, apa ke enam2 sifat tersebut?


wakil jemaah bgtau


pertama , adalah usaha , bagaimana kalimah LA ILA HA ILLA ALLAH
- kalimah toyyibah masuk dlm hati kita


maksudnya mcm mana kita boleh ada hakikat yakin (iman) yg sempurna pada Allah.



kedua kita usaha atas solat yg khusyuk dan khuduk


ketiga kami usaha atas ilmu dan zikir


keempat kami usaha atas Ikram muslimin ( tapi jemaah tersebut ckp ikram mun nas )



sbb nak jaga hati yahudi tu


tp yahudi tu membalas : "bull shit!!"


"ikram muslimin!" yahudi tu betulkan balik



jemaah jadi terkejut


mcm mana yahudi tu leh tau



maka yahudi tu telah bgtau


"semua pergerakan agama di dunia, kami yang ajar, pergerakan kamu, Nabi kamu yg ajar"


"kamu boleh masuk ( ke ngara tersebut ), tp tak boleh 4 bulan, 40hari sahaja"




jemaah bgtau, nape bnrkan kami masuk gak


yahudi tu bgtau lagi



"di belakang kamu ada Allah"






sebenarnya org yahudi pun paham
bhwa kekuatan org islam adalah dgn amal

amal2 yg betul , cara Nabi SAW



mereka tahu, kekuatan org islam adalah apabila

Allah bersama dgn org islam


jika Allah tidak bersama dgn org islam


maka org islam akan dpt dikalahkan





mcm mana Allah nak bersama dgn org islam?



bilamana setiap org islam, dia punya amal, sama macam amal cara Nabi SAW



"mengikuti stiap sunnah Baginda SAW, dari sekecil2 sunnah, hingga sebesar2 sunnah"



dalam sunnah ada kejayaan


luar dari sunnah , xde kejayaan




cara yahudi, cara nasrani, semua bwk kegagalan


xde kejayaan , xleh bg manfaat , dunia dan akhirat


xde pandangan rahmat Allah.




maka usaha org yahudi utk mengalahkan org islam hanya lah

dengan merosakkan amal umat islam



lekakan umat islam dengan hiburan


pecah belahkan mereka


hgga dlm bab agama pun mereka pecah2kan





so , agama yg benar adalah cara Nabi SAW sahaja



dan Nabi SAW serta kesemua para sahabat r.a


bagi masa, diri , dan harta mereka berjuang menegakkan kalimah Allah





hadis : "Orang yg paling kuat iman nya, adalah org yg keluar di jalan Allah, dan satu lelaki yg berada di satu lembah, dan dia menyelamatkan kaum nya di lembah itu, dari kebinasaan"



dlm 24jam,

kita kena bagi masa utk dunia : 8jam,

akhirat ( bantu agama Allah-korban diri & harta, dan beramal ibadat ) selamat 8 jam,

dan 8 jam lagi utk rehat ( tdo, bersama keluarga )





kalau kita cuma solat je, sehari semalam , blm cukup 8 jam, baru tak spi sejam ( 1 solat 10 minit, 5 kali solat = 50 minit )



Tuan2 kene beramal dan sampaikan



kita bukan umat abid


bukan mcm umat Nabi Musa a.s , yang hanya cukup dgn beribadah sahaja


tp kita umat dai'e, ( umat amal dan sampaikan )





utk itu , smua sdia Insya Allah




hadirlah ke masjid seri ptlg pada mlm mggu di sana

berdekatan stadium bukit jalil, kuala lumpur




kita boleh dengar bayan ( tazkirah )



juga tuan2 boleh muzakarah dengan ahli yg telah lama wat usaha




niat tuan bermuzakarah ialah utk tahu apa maksud usaha ni





tuan2 doa, minta Allah tunjukkan apa kah maksud usaha ini


mdh2an Allah beri petunjuk pada Tuan Insya Allah




Download Liputan Ijtima' Sedunia - Malaysia , Sepang 2009 , Insya Allah

BULETIN UTAMA TV3 - IJTIMA' 2009
http://www.box.netbox.net/shared/e7ruzmq89o


Mdh2an Allah beri taufik hidayah pada tuan Insya Allah



Amin... Fi Amanillah


Assalamualaikum





"Kejayaan Manusia, Hanya Dalam Agama. Sejauh Mana Dapat Taat Perintah Allah, Dan Hidup Ikut Cara Nabi SAW" Insya Allah.



p/s : bila mana maulana kata smua bentuk usaha agama adalah betul, tetapi yang paling betul
adalah cara Nabi SAW sahaja.


juga yahudi tu bgtau, smua bntuk usaha agama di dunia, kami yang ajar

so tuan2 kene cek, adakah usaha tuan2 di ajar oleh yahudi2 itu


kerana sesungguhnya tiada ukhwah antara lelaki dan wanita

( tiada sebarang bentuk perhubungan - no offence )


Moga Allah SWT bagi hidayat pada tuan2 Insya Allah
Back to top Go down
View user profile http://www.hainur.com
 

LAPORAN USAHA DAKWAH DI ISRAEL

View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

 Similar topics

-
» Format laporan no telefon

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
FORUM RAKAN SEUSAHA :: MULAKAN FORUM DI SINI :: LAPORAN USAHA AGAMA-