FORUM RAKAN SEUSAHA

Karguzari, Takazah, Dan Bincangkan Atau Lontarkan Idea Anda Di Sini Untuk Kita Sama2 Bincangkan Insya Allah
 
HomeCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Share | 
 

 LAPORAN USAHA DAKWAH DI PADANG INDONESIA

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
hainur83

avatar

Posts : 29
Join date : 03/01/2010
Age : 33
Location : Shah Alam

PostSubject: LAPORAN USAHA DAKWAH DI PADANG INDONESIA   Sun Jan 03, 2010 1:16 pm

LAPORAN USAHA DAKWAH DI PADANG,INDONESIA



Dari Hasil Laporan Jemaah Dari Tanjung Karang, Selangor
yang keluar di padang indonesia baru2 ini



Sebelum Bencana, keadaan orang islam di padang,
bela anjing adalah perkara yang biasa


masjid yang hidup 5 waktu solat hanya sejumlah kecil
masjid yang lain2 tak hidup 5 waktu


Satu ketika jemaah wat usaha di sana

dan ada satu ketika tu
satu ekor anjing telah mendekati jemaah


jadi jemaah telah kuis anjing tu


Orang tempatan marah

dia sembelih anjing tu


dan memberi jemaah makan


setelah jemaah makan


baru di bagitau, itu daging anjing




DAN ALLAH SWT MAHA KAYA
TELAH BENCANA KAN MEREKA


seperti yang kita ketahui baru2 ini






Selepas bencana

Jemaah datang wat usaha lagi

dan orang tempatan kata :


"kamu datang nak buat apa?
kalau nak bagi bantuan, silakan
tapi kalau xde bantuan, x payah"



mcm tu la lebih kurang katanya
mereka dah di timpa bencana pun masih tak sedar lagi




Semoga Allah SWT beri hidayah kepada kita semua Insya Allah



Assalamualaikum
Back to top Go down
View user profile http://www.hainur.com
Yard

avatar

Posts : 4
Join date : 03/01/2010
Age : 27
Location : Gombak

PostSubject: Re: LAPORAN USAHA DAKWAH DI PADANG INDONESIA   Sun Jan 03, 2010 1:58 pm

astagfirullahalazim.....
Back to top Go down
View user profile http://yardd.blogspot.com/
hainur83

avatar

Posts : 29
Join date : 03/01/2010
Age : 33
Location : Shah Alam

PostSubject: laporan usaha agama Insya Allah   Mon Jan 04, 2010 9:18 am

Banyak lagi lapopran usaha dakwah di indonesia sana

Insya Allah, ada masa aku update Insya Allah
Back to top Go down
View user profile http://www.hainur.com
karkun sejuk



Posts : 4
Join date : 23/02/2010
Age : 41
Location : Wangsa Maju, Kuala Lumpur

PostSubject: Moga Allah Tolong Mereka   Tue Feb 23, 2010 12:00 pm

Tak sangka mereka berani tol hina usaha murni ini....moga allah tolong kurniakan hidayah kepada mereka uantuk kembali ke jalan yang benar..amin
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: LAPORAN USAHA DAKWAH DI PADANG INDONESIA   

Back to top Go down
 
LAPORAN USAHA DAKWAH DI PADANG INDONESIA
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
FORUM RAKAN SEUSAHA :: MULAKAN FORUM DI SINI :: LAPORAN USAHA AGAMA-
Jump to: