FORUM RAKAN SEUSAHA

Karguzari, Takazah, Dan Bincangkan Atau Lontarkan Idea Anda Di Sini Untuk Kita Sama2 Bincangkan Insya Allah
 
HomeCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Share | 
 

 LAGI LAPORAN DAKWAH DI INDONESIA

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
hainur83

avatar

Posts : 29
Join date : 03/01/2010
Age : 33
Location : Shah Alam

PostSubject: LAGI LAPORAN DAKWAH DI INDONESIA   Mon Jan 04, 2010 11:33 am

Assalamualaikum anta semua

apa kabar iman anta semua?

Insya Allah


jadi , aku smlm ( 3 januari 2010 ) aku g mesyarat bulanan

halaqah tanjung karang, kuala sgor, sgor.



Then ada bentang karkuzari Alhamdulillah


ada 3 wakil karkun yang baru2 ni ke indonesia

mewakili dua jemaah ke sana


maksud nya, 1 wakil tu mewakili satu jemaah, dan 2 wakil lagi tu dalam satu jemaah yang lain Alhamdulillah



aku cter kt sini secara ringkas je la, kesimpulan keadaan kt sana



di sulawesi , waktu solat mereka lebih cpt
5 stgh dah magrib
kul 7 dah isyak


tp g sana, tak perlu tukar timing jam






then kt sana, kebanyakan penduduk tempatan

mereka taqluk/taat kepada kiyai2 mereka


dan Alhamdulillah



kiyai2 mereka pun bersetuju dgn maksud kedatangan jemaah


then jemaah mudah buat usaha Alhamdulillah


org tempatan dgr kata kiyai mereka kata ok, mereka pun ikut keluar Alhamdulillah




kebanyakan mereka org2 yang jenis tahan lasak

kehidupan mereka simple

rumah dari pada buluh



situ la dapur, situ tmpt tdo


mandi, beristinjak kt luar



lantai xde. atas tanah je


mgkn dia wat alas je kot




kalau mereka kuar jalan Allah pun


tak bawak duit byk sgt


mereka kbykn nya kuar dalam negeri


byk karkun yg 4 bulan dalam negeri





mereka biasa makan ubi dan pisang sahaja.





gerakan kristian jugak kuat di sana

kristian ni ada wat sekolah utk anak2 tmptn


tp skang dah kene banned , Alhamdulillah




ada satu tmpt tu ,(di sulawesi ) kalau tak silap



dah lebih 40% islam di situ

dahulu nya byk mereka kristian



gereja2 besar pun byk di sana.





kbykn karkun di sana adalah org2 gangster, dan muallaf

tp glgn mualim mereka tak larang jemaah buat usaha agama




dari laporan yang di terima


byk kali terjadi, karkun gangster mula2 keluar jalan Allah
buat pertama kali


ada yang meninggal ( syahid ) di jalan Allah


meniggal ketika tgh berdoa


dia smpt buat wasiat utk isteri dia


dia kata , dia zalim, sbb tak bagi isteri dia agama



dan isteri nya pun azam nak kuar masturat Alhamdulillah



masturat mereka baru kuar 3hari je


terus amal purdah


mereka sgt josh buat usaha



bnyk yg nak kuar masturat


tp xde sape nak bwk





jemaah tanjung karang tersebut, asyik di minta utk bagi bayan masturat je

bukan bayan biasa





dari segi keberkatan


ada satu pantai tu


ikan2 jinak berenang2 ke tepi pantai


mereka tinggal cedok je, dan jual , atau makan



ada satu tmpt air mata air di tepi pantai


kata nya tmpt tu dulu


satu mubaligh islam telah pergi ke situ

dia ambil air semayang kt air mata air itu



dan air mata air itu masih kekal hgga sekarang


Alhamdulillah



dan satu batu di atas bukit

dan batu itu mengeluarkan air yang banyak

dan turun kebawah bukit


kita boleh berdiri bwh batu tu


dan mandi secara reflkesologi bawah tu Alhamdulillah





dan mereka buat usaha sungguh2 kerana nak melenyapkan pergerakan batil ( kristian tu )



so mintak sangat2 jemaah di hantar lagi ke sana


mereka dahagakan hidayat Insya Allah


utk itu kita semua sedia Insya Allah.


Assalamualaikum
Back to top Go down
View user profile http://www.hainur.com
 
LAGI LAPORAN DAKWAH DI INDONESIA
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
FORUM RAKAN SEUSAHA :: MULAKAN FORUM DI SINI :: LAPORAN USAHA AGAMA-
Jump to: